Ben jij een ervaren professional op het gebied van burgerzaken en wil je bijdragen aan het correct vastleggen van belangrijke levensgebeurtenissen? Heb je oog voor detail, werk je graag met wet- en regelgeving en voel je je thuis in een dynamische gemeentelijke omgeving? Dan nodigen we je van harte uit om te reageren op deze functie.
Functieomschrijving
Als Backoffice Medewerker Burgerzaken ben je verantwoordelijk voor de administratieve verwerking van diverse gebeurtenissen in de levensloop van onze inwoners – van geboorte en huwelijk tot emigratie en naamswijziging. Je werkt met complexe dossiers binnen de Basisregistratie Personen (BRP) en de burgerlijke stand, en zorgt ervoor dat deze op een juridisch juiste en zorgvuldige wijze worden afgehandeld.
In deze functie houd je je onder andere bezig met:
- Het verwerken van aanvragen op het gebied van geboorte, naamswijziging en nationaliteitswijziging;
- Het ondersteunen van collega’s van de frontoffice en het Klant Contact Centrum (KCC);
- Het afnemen van verklaringen onder ede;
- Het actueel houden van persoonslijsten binnen de BRP;
- Het uitvoeren van baliewerkzaamheden voor specifieke aanvragen;
- Het signaleren van verbetermogelijkheden binnen de werkprocessen en dienstverlening;
- Het coachen en begeleiden van collega’s binnen de backoffice.
Wie zoeken wij?
Je beschikt over:
- Minimaal drie jaar ervaring binnen het domein burgerzaken bij een gemeente;
- Minimaal één jaar ervaring specifiek als backoffice medewerker burgerzaken;
- Een afgeronde mbo-opleiding op niveau 4;
- Het certificaat B5 Nederlandse rechtsfeiten in de BRP (of deze wil gaan behalen)
- Recente werkervaring binnen de BRP (niet ouder dan drie jaar);
Daarnaast ben je accuraat, klantgericht, analytisch sterk en in staat om zelfstandig én in teamverband te functioneren. Je coachende vaardigheden zet je in om collega’s op een constructieve wijze te begeleiden en te ondersteunen.
Wat bieden wij?
- Een betekenisvolle functie binnen een betrokken gemeentelijke organisatie;
- Een afwisselend takenpakket met ruimte voor ontwikkeling;
- Hybride werken is in overleg mogelijk;
- Een prettige werksfeer waarin samenwerking en kwaliteit centraal staan.
- Een salaris conform CAO Gemeenten
- 8,3% vakantiegeld en reiskostenvergoeding (bij gebruik eigen auto of OV).
- De mogelijkheid om via onze Academy je kennis up to date te houden door middel van e-learning en trainingen.
Ben jij klaar om het verschil te maken in het leven van onze inwoners?
Neem dan contact op met Claudia van de Wetering via 06-27559238 of [email protected].