Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Over de organisatie
De Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) werkt met ruim 900 collega’s voor de gemeenten De Wolden en Hoogeveen en hun ruim 80.000 inwoners. Wij combineren het beste van twee werelden: werken in een stedelijke én landelijke omgeving. SWO staat voor betrokkenheid, samenwerking en continue verbetering.
Over de functie
Binnen het team Inwonerszaken werk je aan essentiële processen binnen het domein burgerzaken. Je ondersteunt bij de verwerking van inschrijvingen, naturalisaties en verkiezingen, en levert zo een belangrijke bijdrage aan een betrouwbare dienstverlening.
Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Verwerken en beoordelen van eerste en herinschrijvingen van migranten (met name buiten de EU);
- Actualiseren en corrigeren van gegevens in de BRP;
- Behandelen van naturalisatieverzoeken en organiseren van ceremonies;
- Signaleren van termijnen en bewaken van administratieve processen;
- Ondersteunen bij de organisatie van verkiezingen;
- Deelnemen aan overleggen en andere voorkomende werkzaamheden.
Je standplaats is in overleg Hoogeveen of Zuidwolde; werken op beide locaties komt voor.
Wat wij vragen
- Een afgeronde hbo-opleiding;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring binnen burgerzaken/inwonerszaken bij een gemeente;
- Een afgerond diploma op minimaal NLQF-niveau 4 volgens het NVVB-diplomastelsel (diplomalijn 1) of een vergelijkbaar diploma;
- Bij voorkeur in het bezit van NVVB-diploma’s B1a en/of B1b;
- Ervaring met iBurgerzaken is een pré ;
- Je bent beschikbaar tussen de 12 en 36 uur per week;
- Je bent flexibel inzetbaar, werkt nauwkeurig en bent je bewust van het politieke en maatschappelijke speelveld.
Wat wij bieden
- Een afwisselende functie met maatschappelijke impact;
- Tijdelijke aanstelling van augustus 2025 tot en met maart 2026;
- Flexibele inzet tussen 12 en 36 uur per week (in overleg);
- Standplaats: Hoogeveen en/of Zuidwolde, met mogelijkheden tot hybride werken;
- Salaris volgens de cao Gemeenten, functieschaal 9
- 8,3% vakantiegeld en reiskostenvergoeding;
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en vakgerichte trainingen.
Interesse?
Heb jij interesse of ken je iemand in jouw netwerk die perfect in dit profiel past? Laat het ons dan snel weten – we horen graag van je!
Voor meer informatie kan je contact opnemen met Claudia van de Wetering, Senior Adviseur bij Kennisinstituut Gemeenten. 06-27559238, [email protected]