Traineeship Frontoffice Burgerzaken – Gemeente Emmen

Emmen
Tijdelijk
HBO, MBO
€ schaal 6 CAO Gemeenten

Uren: 32 uur per week
Start: September

Altijd al willen weten wat er achter de schermen gebeurt nadat je een paspoort, ID-kaart of verhuizing aanvraagt bij de gemeente? Heb jij ervaring in klantcontact of een callcenterfunctie en wil je een betekenisvolle carrière starten binnen het publieke domein? Dan is dit traineeship iets voor jou!

Wat ga je doen?

Als trainee Frontoffice Burgerzaken werk je bij de gemeente Emmen als het eerste aanspreekpunt voor inwoners. Je beantwoordt vragen via telefoon, e-mail en aan de balie. Tegelijkertijd volg je een intensief opleidingstraject via het Kennisinstituut voor Gemeenten, inclusief e-learning, fysieke trainingen en examens via de NVVB (Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken).

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

• Beantwoorden van telefoontjes en e-mails van inwoners met uiteenlopende vragen
• Verwerken van digitale aanvragen en het geven van informatie
• Verstrekken van documenten aan de balie, zoals rijbewijzen, ID-kaarten en paspoorten
• Leren over en uitvoeren van taken binnen de burgerlijke stand en basisregistratie
• Werken met verschillende systemen en schakelen tussen uiteenlopende onderwerpen

Wat bieden wij jou?

• Een leerzaam en betaald traineeship in een maatschappelijke functie
• Salaris conform de CAO Gemeenten (schaal 6)
• Reiskostenvergoeding en 8,3% vakantiegeld
• Opleiding en trainingen via onze eigen academy op NLQF-4 niveau
• Begeleiding en ondersteuning vanuit onze adviseurs
• Brede ervaring binnen het gemeentelijk domein
• Een netwerk van opdrachtgevers in het publieke veld

Wat breng je mee?

• Mbo-4 of hbo werk- en denkniveau
• Ervaring met klantcontact, bijvoorbeeld in een callcenter of frontofficefunctie
• Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
• Communicatief sterk, leergierig en stressbestendig
• Flexibel inzetbaar en bereid te reizen naar Emmen of omgeving
• Minimaal 32 uur per week beschikbaar

Een juridische achtergrond of kennis van gemeentelijke processen is een pré, maar zeker geen vereiste – we leiden je graag op.

Interesse?

Solliciteer direct of neem contact met ons op voor meer informatie:

Claudia van de Wetering, Senior Adviseur bij Kennisinstituut Gemeenten.

06-27559238, [email protected]

Solliciteer direct

Sollicitatie

airfocus v89zhr0iBFY unsplash

Hoe gaan wij te werk

  • Wij nemen je CV en motivatie in behandeling.
  • Binnen 5 dagen ontvang je een reactie.
  • Je wordt door ons gemaild of gebeld.
KIG Kennisinstituut Gemeenten Adviesbureau

Staat jouw baan er niet tussen?

Het Kennisinstituut Gemeenten helpt jou graag bij het vinden van een nieuwe baan.

Neem contact met ons op of schrijf je in. Wij gaan graag voor jou aan de slag!

Scroll naar boven