Deze training is bedoeld voor de medewerker (Burgerzaken) die zich bezighoudt met het voorbereiden, uitvoeren en afhandelen van huisbezoeken ten behoeve van het controleren van de bewoning van een adres. Na het volgen van deze training kan de medewerker een huisbezoek voorbereiden, weet wat hij mogelijk kan verwachten en wat dat betekent voor de communicatie. Hij kan het gesprek aan de deur op het adres op een goede wijze voeren en vaststellen wat de feitelijke woonsituatie is. Hij kan op een professionele wijze reageren op bepaald gedrag van de burger. En na afloop van het huisbezoek een gedegen rapportage opstellen en eventuele vervolgstappen inzetten.
Je krijgt relevante kennisstukken vooraf toegestuurd, zo kun je je -mocht je dat willen- goed voorbereiden.
Na deze training heb je kennis van
- Voorbereiden van een huisbezoek
- Uitvoeren van een huisbezoek
- Afhandelen van een huisbezoek
Tijdsinvestering verkrijgen van kennis
Deze training wordt aangeboden in twee dagen. Je mag daarnaast in je eigen tijd nog meer kennis vergaren, maar dat is niet verplicht. De docent zal je aangeven welke stukken je kunt doornemen voor meer kennisverrijking.
Bewijs van verkrijgen van kennis
Je kunt op verschillende manieren een bewijs krijgen van het verkrijgen van de kennis. Je kunt de training afsluiten met een examen bij de Publieksacademie, daarvoor kun je zelf een examen inplannen (en betalen) via de Nederlandse Vereniging van Burgerzaken (NVVB). Daarnaast kun je ook een bewijs van deelname ontvangen (het bewijs van kennis van iets dragen).
Voor incompany opleidingen is het mogelijk om een op maat gemaakte eindtoets af te nemen bij de collega’s.