IndividueelE-learningIndividueelIncompany
IncompanyE-learningIndividueelIncompany
E-learningE-learningIndividueelIncompany

S9 Adresonderzoek 2

De dagelijkse uitdaging in jouw werk

Als (aankomend) specialist adresonderzoek werk je aan de beleidsmatige en operationele organisatie van het proces rondom adresonderzoeken in de BRP. Dit omvat het vaststellen van risicoprofielen, het aanpakken van adresgerelateerde fraude en het adviseren van bestuur en management over de kwaliteit en uitvoering van adresonderzoeken.

Welke uitdagingen kom je tegen?

Bij het werken met adresonderzoeken kun je te maken krijgen met vragen zoals:

  • Hoe stel je effectieve risicoprofielen op en pas je deze toe in de praktijk?
  • Hoe zorg je voor een multidisciplinaire aanpak die fraude opspoort en voorkomt?
  • Hoe adviseer je jouw collega’s, management en bestuur over het proces en de organisatie van adresonderzoeken?

Een gebrek aan kennis of beleidsmatige vaardigheden kan leiden tot inefficiënties en onopgemerkte fraude.

Wat biedt deze training?

Deze training biedt je in twee dagen de kennis en vaardigheden om het proces van adresonderzoeken binnen jouw gemeente beleidsmatig en operationeel te verbeteren. Na het volgen van deze training beschik je over:

  • Inzicht in de laatste ontwikkelingen en methodieken rondom adresonderzoeken.
  • Vaardigheden om risicogestuurde en multidisciplinaire adresonderzoeken op te zetten en uit te voeren.
  • Kennis om bestuur en management te adviseren over de organisatie en uitvoering van het proces adresonderzoek BRP.

Wat bereik je met deze training?

Na afloop van de training kun je:

  • Beleidsmatig en adviesgericht handelen rondom adresonderzoek en adreskwaliteit.
  • Adresgerelateerde fraude binnen jouw gemeente ontdekken en verminderen.
  • Effectief communiceren en adviseren richting collega’s, management en bestuur.

Bewijs van deelname en/of examen

Na afloop van de training ontvang je een bewijs van deelname als blijk van jouw opgedane kennis. Je kunt er ook voor kiezen om de training af te sluiten met een examen bij de Publieksacademie, dat je zelf kunt inplannen via de Nederlandse Vereniging van Burgerzaken (NVVB). Voor incompany opleidingen is het mogelijk om een op maat gemaakte eindtoets af te nemen bij collega’s.

Aanmelden en praktische informatie

Investeer in jouw professionaliteit!

Schrijf je in voor deze training en ontwikkel de kennis en vaardigheden die je nodig hebt om het proces adresonderzoek in jouw gemeente beleidsmatig en operationeel te versterken.

Deze training wordt aangeboden op verschillende manieren:

  1. Volledig klassikaal traject: Een training van 2 dagen waarin alle aspecten uitgebreid aan bod komen.
  2. Blended learning: Je start met een e-learning in onze digitale academie en volgt daarna een terugkomdag.
  3. Zelfstandig e-learning traject: Volg alleen de e-learning in je eigen tempo via onze digitale academie, zonder terugkomdag.

Aanmelden kan nu! Neem contact met ons op om je voorkeur door te geven of vraag naar de mogelijkheden voor incompany opleidingen.

Over Kennisinstituut Gemeenten en de trainer

Het Kennisinstituut Gemeenten komt voort vanuit de gemeente en onderwijspraktijk. Deze twee werelden brengen wij samen. Hierdoor ontstaat de unieke combinatie van praktische kennis, die theoretisch op de juiste wijze wordt overgebracht.

De training 'S9 Adresonderzoek 2' wordt gegeven door een zeer deskundig trainer met zeer veel ervaring op het gebied van burgerzaken. Voor het adequaat overbrengen van kennis heeft het Kennisinstituut Gemeenten een academisch geschoolde onderwijskundige in dienst. De trainer heeft dus niet alleen veel praktijkervaring, maar is ook opgeleid om de kennis goed over te kunnen brengen.

Inschrijven

Inschrijven voor 'S9 Adresonderzoek 2'

Schrijf je in voor deze training of vraag een vrijblijvende offerte aan voor een incompany training.

Heb je vragen? Neem dan contact op voor meer informatie.

Kennisinstituut Gemeenten KIG beeldmerk geel
Kennisinstituut Gemeenten KIG beeldmerk geel
Scroll naar boven